مبارزه با تبلیغات اینترنتی داعش

توجه: 
درج نقطه نظرات رسانه های خارجی و داخلی بیانگر نظرات یا رویکردهای مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی نمی باشد

مبارزه با تبلیغات اینترنتی داعش

داعش از رسانه‌هاي جديد ارتباط براي دستيابي به اهداف خود به‌خوبي و ماهرانه بهره‌برداري مي‌كند. اين نوشتار به‌دنبال تجزيه و تحليل و بررسي تبليغات اينترنتي داعش است تا درك شود كه چگونه اين گروه به گسترش دامنة فعاليت خود در اينترنت پرداخته و چرا اقدامات صورت گرفته براي مقابله با پيام‌رساني اينترنتي داعش ناكام مانده است. اين نوشتار با نگاهي به تاريخچه فعاليت‌هاي تبليغاتي القاعده و داعش به بررسي اين موضوع مي‌پردازد كه چگونه تبليغات جهادي از 2006 تا 2014 متحول شده و منجر به اعلام خلافت در سال 2013 گرديد. نويسنده توضيح مي‌دهد كه چگونه داعش به يك «برند» تبديل شده و پيام‌رساني اعضاي آن «يكپارچه» و «هم‌راستا» مي‌باشد. همچنين به بررسي رويكردهاي متفاوت بازيگران منطقه‌اي و بين‌المللي در مقابله با پيام‌رساني داعش مي‌پردازد و عدم كارايي اين رويكردها را تشريح مي‌كند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

 

توضیح عکس: 
مبارزه با تبلیغات اینترنتی داعش

افزودن دیدگاه جدید

6 + 13 =
این سوال ساده ریاضی را حل کنید و نتیجه را وارد کنید. مثال: برای 4+8 عدد 12 را وارد کنید.