گزارش برگزاری نشست هم اندیشی " معرفی ایده های برتر برای ارتقای نقش بسیج در حوزه اقتصاد (نشست دهم) "

پیوستاندازهزمان ارسال
PDF icon 29)گزارش هم اندیشی دکتر حمید ابیا .pdf209.49 KB1395/09/09 - 9:12

 در تاریخ 19/08/95 نشست هم­اندیشی با دعوت " میز بسیج " گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی توسط جناب آقای دکتر حمید ابیا (دبیر گروه دشمن­شناسی و دفاع مقدس پژوهشکده علوم نظامی و مهندسی دفاع مقدس) و با حضور جمعی از فرماندهان، مدیران، کارشناسان­ارشد، صاحب­نظران و مدعوین محترم از واحدها و سازمان­های مختلف ستادکل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سایر واحدها و سازمان­های کشوری و لشکری در محل سالن جلسات مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد.

در این نشست ابتدا "جناب آقای دکتر ابیا" با کمک پاورپوینت مطالبی را درخصوص محورهای زیر ارائه فرمودند:

 

  1. بررسی اقتصاد مقاومتی و جایگاه بسیج در این حوزه یکی از اساسی ترین تحقیقات بخش اقتصاد مقاومتی می باشد تا با شناسایی ظرفیت ها و قوت ها راهبرد بهتری انتخاب نماییم که یکی از آنها دستیابی به ایده های نو، خلاق و تحولی است.
  2. کارایی این ایده ها زمانی است که بزرگ و ساده باشند. با استراتژی کسب و کار هماهنگ و قابل اثبات باشد همچنین سودآور و قابل اجرای سریع باشد و در نهایت در اولویت علم و فن­آوری کشور باشد.
  3. در کل کشور این ایده ها به روش های مختلفی با ایمیل، سایت، تلفن، حضوری و ... دریافت شد که تا کنون 60 ایده از انواع مختلف دریافت شده که تمامی آنها داوری شدند.
  4. پس از داوری 19 مورد به عنوان ایده قال­قبول شناخته شد که با دریافت امتیاز لازم حائز این عنوان شدند و از این میان 5 ایده به عنوان ایده برتر معرفی شدند.

  

 سپس حاضرین در نشست سئوال­ها، نقطه­نظرها و پیشنهادهای خود را درخصوص مطالب سخنران، مطرح و ایشان نیز پاسخ سئوال­های طرح شده را ارائه و در یک گفتگوی چالشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان اعلام گردید که این گزارش برای اعضایی که در جلسه حضور نداشتند ارسال شود. همچنین تأکید شد که ایده ها باید حتماً خلاقیت داشته باشند و مقرر شد موضوع در میز بسیج مرکز مورد پیگیری قرار گیرد تا ایده های برتر در حوزه اقتصاد برای ارتقای نقش بسیج انتخاب و معرفی گردند.