تبلیغات رسانه ای داعش و راهبردهای مقابله با آن

پیوستاندازهزمان ارسال
PDF icon تبلیغات رسانه ای داعش.pdf97.98 KB1395/03/23 - 10:45

یکی از مهم ترین تهدیدات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، ایجاد و گسترش گروهک­های تکفیری-تروریستی است، که مهار آن علاوه بر ریشه­یابی ماهیت شکل گیری این جریانات، مستلزم جریان شناسی شیوه­های تبلیغاتی آن در فریب و جذب افراد است که با آگاهی بتوان بسته سیاستی منسجمی برای مقابله موثر با تبلیغات اثرگذار این گروهک های تکفیری تهیه و تبیین نمود. با توجه به شیوع وگسترش تبلیغات گروهک تکفیری-تروریستی داعش به عنوان رسانه­ای ترین گروهک تروریستی در جهان، ضروری است با مطالعه اجمالی ساختار، شیوه­ها و ابزارهای رسانه­ای مورد استفاده این جریانات تکفیری علاوه بر نمایاندن اقدامات اثر گذار این گروهک تروریستی نسبت به مصون سازی افراد جامعه به ویژه مردم مناطق مرزی و همجوار با حوزه فعالیت آنها در کشورهای همسایه اقدام نمود.

در این جلسه تلاش شد تا با معرفی روش­های تبلیغات گروهک تکفیری-تروریستی داعش راه حل های مناسب جهت مصون سازی افراد از جنگ روانی این گروه تروریستی احصاء شود. این راه حل ها می تواند در توسعه زیربنایی ظرفیت­های امنیت نرم نظام در قبال آفندهای تبلیغاتی و رسانه­ای گروهک­های تکفیری-تروریستی از جمله داعش بسیار مفید باشد.